Translate

mandag den 5. maj 2014

Brystbetændelse

I går aftes blev jeg pludselig vældig utilpas. Egentlig troede jeg først det var fordi, at jeg kun havde spist to studenterbrød og to muffins og absolut intet sundt en hel dag. Så vel ikke så underligt ikke at føle sig i top form. Men som aftenen gik begyndte jeg at få feber og ryste samtidig med at det ene bryst gjorde afsindig ondt. Stort og udspilet og ildrødt. Jeg kender det godt, brystbetændelse, jeg har haft det en gang før for ca 12 år siden, så jeg var ikke i tvivl. Jeg kender heldigvis også kuren... så stopper det inden for 12 timer således at jeg ikke behøver få penicillin som lægerne som regel udskriver.

Kur til brystbetændelse;

Varme varme og atter varme...
Jeg fylder en varmedunk op med kogende vand og smyger den rundt om brystet med kun et hovedpudebetræk imellem, det skal føles alt for varmt.
Læg med varmedunken under dynen og sørg for at være varm overalt især fødderne.
Fjern varmedunken ind imellem og læg baby til i forskellige positioner, varmen bløder knuderne op og baby for suget mælken ud (selvom det gør NAS).

Drik varm te også

Gør det samme ved almindelige let smertefulde brystspændinger eller hvis du får ømme babser efter træk, det virker forbyggende.

I dag er det næsten væk, nu føles jeg bare lidt mørbanket.

Og ham her har drukket meget varm mælk hele natten men han var også lidt forkølet så det var sku egentlig meget smart.

Søde dejlig blyp, har drukket mælk på mange forskellig måder, da det jo er vigtigt at alle mælkekanaler tømmes. Hans favorit stilling er på maven af mig . Altså han ligger på langs oven på mig med benene på maven. Det fascinerende ved denne stilling er at baby selv finder brystet. Han kravler simpelthen selv op efter det, nøjagtig som når de er nyfødte og bliver klasket op på mors mave.

Åh.. se ham lige... er det så svært at forstå at jeg bliver lidt afhængig af det baby univers?





Ingen kommentarer:

Send en kommentar