Translate

fredag den 9. maj 2014

Man kan sku da ikke kalde en baby for Alfred !

Eller kan man?

Jeg er fuldstændig helt og aldeles i vilrede over hvad min baby skal hedde. Det er jeg for øvrigt altid når jeg har babyer i den alder. Jeg forsøger virkelig at kalde ham alt muligt forskelligt men alting føles lidt mærkelig fordi vi har jo allerede for længst døbt ham for Baby-Blyp.
Vi har faktisk besluttet os for Frederik, givet håndtryk og det hele men trods dette er vi stadig i tvivl.

Og Blyps far, ja han er ikke rigtig til så meget hjælp, lige meget hvilket navn jeg foreslår svarer han; "Det er et fint navn men jeg kan ikke rigtig mærke det!!!!"
Arhhhh.....Vi har navne krise og vi opfordre til hjælp.

Her er Blyps navne historik:

Efter kønsscanningen: Karl-Johan
I maven fase to: Karl Frederik

Nyfødt: Baby Blyp
De første par uger: Jonathan
Derefter: Alfred
Så...: Valdemar
Næstefter: Frederik
NU : Alfred (tror vi nok)

Andre navne som er i spil er Karl og Halfdan. Det som er så frustrerende er at Blyp har syv søskende som mere eller mindre har syv forskellige ideer til, hvad han skal hedde og jeg vil så gerne gøre alle tilfredse. Der ud over hader alle over 60 år navnet Alfred da et minder dem om en gammel  sur mand eller en karl på nabogården. Hvor imod den yngre generation syntes Alfred er super cute. Frederik kan alle lide men mange syntes også det er lidt kedeligt.



Vil du ikke nok, please... være sød at afgive din stemme her til højre.

2 kommentarer:

  1. Vi stod i samme situation med vores første... Hun var to måneder før jeg til sidst gik helt tilbage i gemmerne... Det allerførste navn vi overhovedet havde oppe. Olivia. Og Ja nu kan hun jo slet ikke hedde andet. Vi har siden fået en Thor. Frederik passer ret godt med mads-emil, helle osv...

    SvarSlet
  2. Ja det er skide svært, det skal jo være det helt rigtige men du har ret i at når de først har fået navnet kan de jo ikke hedde andet;-)

    SvarSlet